Voor deze aflevering van onze Expert Insights-serie gingen we om tafel zitten met Sara Malek Barney, oprichter en hoofdinterieurontwerper van BANDD/DESIGN Studio in Austin, Texas.
Sara, alumnus van de Universiteit van Texas, heeft een diploma in bedrijfscommunicatie en interieurontwerp. Ze werd genoemd als een van Austin Maandelijks Tijdschrift‘Women to Watch’ meerdere keren, evenals een van de drie beste interieurontwerpers in de omgeving van Austin. Ze is ook lid van de American Society of Interior Designers en het Female Founder Collective.
Lees verder voor haar inzichten over kantoorinrichting.
Vraag: Tvertel ons over je achtergrond en waarom je voor een carrière in interieurontwerp hebt gekozen.
Ik heb het eerste deel van mijn carrière in de entertainment- en sportindustrie gewerkt bij SXSW, Creative Arts Agency en de Ellen DeGeneres-show. Na een aantal jaren wilde ik iets nieuws nastreven, dus [after] vele uren van onderzoek en het aanboren van mijn creatieve kant, heb ik gekozen voor interieurontwerp. Het is sindsdien de beste beslissing geweest. Het is zowel een boeiende als een haalbare tweede daad geweest.
Vraag: Wat is uw persoonlijke benadering van commercieel interieurontwerp?
Ik deel dezelfde filosofie in commercieel ontwerp als in residentieel: de behoeften van het project identificeren en een functionele, goed ontworpen oplossing bieden.
V: Thuiswerken is de laatste jaren populair geworden. Denk je dat de toekomst van kantoorinrichting erdoor zal worden beïnvloed? Zo ja, hoe?
Aangezien onze werkcultuur de afgelopen twee tot drie jaar is veranderd, denk ik dat we in de toekomst meer samenwerkingsruimten zullen zien. Mensen zijn aangetrokken tot de samenwerkingsomgeving ‘coffeeshop’. Het is eruit met cabines en binnen met comfortabele stoelen, gezellige texturen en verleidelijke kleuren.
Vraag: Wat zijn volgens jou de belangrijkste trends voor 2022 op het gebied van commercieel ontwerp?
We zullen zeker meer aanpasbare ruimtes zien, waar gebruikers hun werkruimten kunnen aanpassen aan hun behoeften. Organisatie, werkruimte en technologie zullen allemaal een verandering zien in hoe we de werkplek benaderen.
Vraag: Zijn er trends in kantoorinrichting waarvan u verwacht dat ze volgend jaar zullen afnemen?
Het muffe, grijze, gehakte kantoorgevoel en de look is absoluut uit! Zogenaamde ‘assigned-spaces’ met donkere kleuren en grote meubels behoren tot het verleden. Gebruikers willen een comfortabelere omgeving om in te werken en te vergaderen.
V: Van welke trends – in termen van kleuren, texturen en patronen – moeten bedrijven zich het komende jaar bewust zijn?
Meer felle kleuren, meer texturen als onderdeel van de dagelijkse omgeving. Ik vind de look en feel net zo belangrijk als de functionaliteit van het ontwerp. Het draait allemaal om comfort en functionaliteit. Ik denk dat we meer corporate branding zullen zien als onderdeel van het ontwerp. Kleuren, logo’s, enz.
Interesse om geïnterviewd te worden voor onze Expert Insights-serie? Neem gerust contact met ons op via [email protected] of bekijk hier andere artikelen uit onze serie.