Eigen van het Agentschap Keri White is het kanaliseren van de kracht van video-inhoud. Sinds de lancering van haar YouTube-kanaal, KeriTV in 2018 is het publiek van de in Los Angeles gevestigde makelaar uitgegroeid tot honderden volgers, met veel video’s die duizenden keren zijn bekeken. Onderwerpen variëren van maandelijkse marktupdates tot webinars over het omdraaien van onroerend goed en ‘Net verkocht’-huisrondleidingen.
“Oorspronkelijk gebruikten we de audio voor de marktupdates in een podcast, maar ontdekten dat de YouTube-afleveringen de meeste impact hadden”, zegt Keri. “Toen we begonnen, brachten we gedurende drie jaar consequent één aflevering per week uit. Eind 2021 hebben we het veranderd in een maandelijkse show.” Keri promoot het kanaal ook op haar Instagram-account (@keriannkeriann) – die meer dan 30.000 volgers heeft en nog steeds telt.
In de huidige digital-first-wereld blijft video-inhoud met snelle hits aan populariteit winnen, waarbij een grote meerderheid van de Amerikanen op zijn minst een deel van hun nieuws van digitale apparaten haalt, volgens een recent onderzoek. Pew Research Center-enquête. Uit het onderzoek blijkt ook dat YouTube ook voor veel Amerikanen een belangrijke nieuwsbron is geworden. Ongeveer een kwart van alle Amerikaanse volwassenen (26%) zegt dat ze nieuws op YouTube krijgen en de meesten beschouwen dit als een belangrijke manier om op de hoogte te blijven. Plus, 90% van de digitale consumenten in de VS gebruikt YouTube—waardoor het de meest populaire keuze is voor het bekijken van online video’s— en het platform is de op één na meest geprefereerde inhoud voor millennials om online video-inhoud te consumeren na Netflix.
Hier krijgen we een overzicht van wat KeriTV inspireerde, welke onderwerpen nu de meeste aandacht krijgen en Keri’s advies voor elke professional die een eigen YouTube-kanaal begint.
Wat was je motivatie om het kanaal te starten?
Het was voor mij een manier om al mijn klanten en toekomstige klanten te informeren over de vastgoedmarkt. Ik merk dat ik natuurlijk veel van hetzelfde uitleg, omdat de meeste mensen vrij gelijkaardige vragen hebben, dus ik wilde het in een formaat plaatsen waarin ik de boodschap en de informatie aan meer mensen kon overbrengen. Wij waren de audio als podcast te gebruiken, maar ontdekte dat de YouTube-afleveringen de meeste impact hadden. We nemen de YouTube-afleveringen en uploaden deze ook naar IGTV, en nu haspels, en nemen ook The #KeriTV-afleveringen op in onze e-blasts. Sindsdien gebruiken we de informatie om het in stukjes te hakken en opnieuw te gebruiken als echte KTV-tips.
Wat zijn enkele van de meest populaire onderwerpen die je in je video’s behandelt?
Grappige vraag! Eigenlijk krijgen veel van de achter-de-schermen veel betrokkenheid. Mensen houden ervan om het proces te zien van wat er werkelijk gebeurt bij een huis inspectie, hoe maak je een woning verkoopklaar?, hoe vooraf goedgekeurd te worden?. Mensen houden ervan om te zien hoe het er in het dagelijks leven aan toe gaat in onroerend goed. Sterker nog, we krijgen de meeste weergaven van het begin tot het einde van een renovatieproject. Een beetje zoals HGTV! We deden eerder dit jaar een “dag uit het leven” van een agent en het was een grote hit. Mensen houden van een kijkje achter de schermen!
Hoe bepaal je naast je maandelijkse marktupdates welke onderwerpen je in je video’s wilt behandelen?
Ik spreek meestal over actuele gebeurtenissen en hoe deze de vastgoedmarkt beïnvloeden. Recente onderwerpen die ik heb behandeld, zijn onder meer de stijgende rente van de Fed, de invloed van de verkiezingen op de huizenprijzen, de oorlogen, de pandemie. Ik lees ook verschillende artikelen per week van bronnen zoals de California Association of Realtors, Keeping Current Matters, De Wall Street Journal en Forbes, en van daaruit relevante informatie samenbrengen om te markeren. Onlangs heb ik een paar informatieve webinars op het kanaal gehost, waaronder een op marktvoorspellingen met Dave Childersvoorzitter van Keeping Current Matters en nog een met The Broke Agent, Matt Lionetti. We hebben ook een mix van tijdloze vastgoedinformatie die we hebben samengesteld, zodat u altijd naar mijn . kunt gaan kanaal en vind tips over alles wat met kopen, verkopen of beleggen te maken heeft, plus de meest actuele vastgoedinformatie.
Kun je een deel van de feedback beschrijven die je van abonnees over je video’s hebt ontvangen?
Ze zijn dankbaar dat ze een consistente en eerlijke authentieke nieuwsbron voor onroerend goed hebben. In een verwarrende markt kunnen kijkers erop vertrouwen dat mijn video’s de stem van de rede zijn met wat er echt aan de hand is. Ze hebben ook gezegd dat ze dingen leren waarvan ze niet eens hadden gedacht of wisten dat ze bestonden, dus ik heb het gevoel dat het echt een impact heeft.
Zijn een van uw KeriTV YouTube-kanaalabonnees echte klanten geworden?
Ja, meerdere! De eerste persoon die me op #KeriTV vond, was vijf maanden nadat ik met mijn kanaal begon. Ze hebben meerdere malen gekocht en verkocht en hebben mij doorverwezen naar mensen. Sindsdien zijn er talloze andere personen die me hebben gevonden via mijn YouTube-kanaal. Het is echt de moeite waard om klanten op deze manier te ontmoeten en het is een teken dat mijn inhoud resoneert met kijkers en echte waarde bewijst.
Wat denk je dat abonnees het meest waarderen aan je kanaal?
Zeker de consistentie! Mijn kanaal biedt een up-to-date, eerlijke, nuchtere realiteitscheck met betrekking tot de onroerendgoedmarkt, en dat kan zeldzaam zijn.
Voeg je de komende weken/maanden nieuwe video-onderwerpen toe?
We zijn net begonnen met het doen van meer ‘agenttips’. We hebben ontdekt dat we een groot aantal agenten hebben op basis van alle spreekbeurten en webinars van de afgelopen jaren, dus we concentreren ons meer op dingen die agenten zouden helpen en die ook onze sterke punten als team aan onze kopers laten zien en verkopers. We deden een onderwerp genaamd “Ik weet het niet agent” en hadden meer dan 50.000 views!
Welk advies zou je een mede-vastgoedprofessional geven over het starten van een eigen YouTube-kanaal?
Mijn grootste advies zou zijn om een plan te maken en consequent te blijven. Het moeilijkste aan iets nieuws beginnen, is eraan vasthouden. Er zullen een miljoen excuses zijn om het niet te doen, zoals te veel te doen hebben, te veel klanten hebben om op terug te komen, er geen zin in hebben, enz. Maar consistentie is wat u het hoogste niveau van succes zal geven bij alles wat u doet in het leven. Mijn andere advies is om je eigen video’s niet te bewerken, omdat je ze nooit zult publiceren! Laat iemand anders in je team naar ze kijken. Huur iemand voor $ 200 van Fiverr of iemand uit de buurt om leuke bijschriften en afbeeldingen te plaatsen en probeer ze tussen de drie en zeven minuten te houden. Veel plezier ermee! Het zal niet gemakkelijk zijn, maar het is het waard. Consumenten willen je zien en ze willen er veel van zien!